fredag 29 september 2017

7 veckor igen

I fjol bröt jag handleden och hade gips i totalt 7 veckor. I år fick Villimey en skada på frambenet som visade sig vara en spricka i rörbenet med totalt 7 veckor strikt boxvila.
Hoppas bara hon läker lika bra som jag gjorde. 3 veckor är kvar tills nästa röntgen. Hoppas hoppas hoppas.

Bond skrämde livet ur mig när han inte kunde bajsa en eftermiddag och kväll. Men så släppte det igen, med lite extra paraffinolja och laktulos, Och sedan har allt varit bra igen. Lättnad.

Anna mår bra, hon har klarat sig utan eksem och har en fin man och svans. Och vi var iväg på uppvisning, en rasparad med amerikanska hästraser på Bro Parks galoppbana. Ett riktigt äventyr, hon skötte sig fantastiskt och verkligen njöt av uppmärksamheten, att mingla runt bland folk och bli beundrad. En härlig utflykt som motvikt för alla tunga resor till Ultuna djursjukhuset.

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren! Och så hittade jag ju tillbaks till din trevliga blogg! Hoppas Willimey kryar på sig ordentligt, låter läbbigt med en spricka i benet.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ska försöka skriva lite oftare nu också :)
    Spricka i benet låter ändå bättre än "brutit benet", det fick jag inte säga för min veterinär. Nästa röntgen om en vecka, hoppas på positiva besked då.

    SvaraRadera