söndag 12 augusti 2018

Lycka

När vi gör något så gör vi det på riktigt. Det verkar vara Villimeys inställning i alla fall. Denna gång var vi på hemvägen på ridturen, plötsligt kändes hon konstigt, vippade med öronen på ett speciellt sätt, och så kom känslan - hon är halt. Några steg till för att känna efter - ja, helt klart, hon är halt. Ok, jag ropar till kompisen framför oss att stanna, hoppar av och den rimligaste förklaringen för plötslig hälta är ju att hon har fått en sten i skon. Och ja, det var en sten i skon, men inte riktigt vad jag hade förväntat mig:


En sten som passade perfekt i hela skon, hur lyckades hon pricka den så exakt. Den satt som berget förstås , fastkilad i skon. Vi skickade iväg kompisen att hämta en hovkrats, men den första varianten var för mjuk och böjde sig, medan stenen rubbades ingenting. Jag blev lite orolig om det ens skulle gå att få loss stenen utan att dra av skon samtidigt. Så kom nästa stadiga hovkrats-variant med ponny-expressen och efter en hel del svordomar började stenen röra sig och ramlade ut. Vilken lycka!

Men den största lyckan är egentligen att jag nu rider Villimey på ridturer utan att jag känner mig spänd eller rädd, och då är hon ju inte heller det. Och gör hon lite studs åt sidan, så skrattar jag bara åt henne och så fortsätter vi. Ja, vilken lycka alltså!

I väntan på ponny-expressen :)


2 kommentarer:

  1. Näej, det är bara inte sant. Hur stor sten kan fastna i en sko egentligen? Så skönt att det gick bra. Och jag förstår verkligen den sköna känslan i att inte vara rädd, att inte ta allt på så stort allvar.

    SvaraRadera
  2. Ja, stenen var helt osannolik! Och precis, jag är ju typ glad att Villimey gjorde några studs åt sidan så jag fick möjlighet att skratta åt det, att det inte blir så allvarligt med spänning i hela kroppen som följd. Över huvud taget är det mycket bra att skratta mycket när man rider :) . Väldigt svårt att spänna sig samtidigt som man skrattar....

    SvaraRadera