söndag 21 januari 2018

Little Anna och friends firar ett år i Sverige!

Den 20 januari 2017 rullade lastbilen in på gårdsplanen, strax före midnatt. Så Little Anna och jag har nu känt varandra i ett år. Jag förstår henne bättre och bättre, och hon säger väl samma om mig.

Vi firade med en härlig ridtur i det vackra vinterlandskapet tillsammans med Flugsvinn och matte både idag och i går. Och fika till oss tvåbenta (en annan fyrbent fick väl också en smula).

Bond fick träna med våra freestyle-träningskompisar i en ny hundhall idag , vilket var väldigt roligt. Var ju länge sedan vi var med på gemensam träning, och han var superglad.

Och Villimey var i ridhuset i går med tömkörning på schemat, på underlag där man inte behöver tänka på eventuella halkiga isfläckar. Hon travade så där stel och ojämn i början, men blev mjukare och mjukare. Lite oplanerat satt jag också upp lite snabbt  på slutet och Katha ledde oss runt ett halvt varv.  Kul! Idag tog vi "bara" en promenad och hon var supertaggad, ville trava, och jag fick verkligen en powerwalk. Det blev lite studs och hopp också förstås, men det känns roligt att hon är så pigg.

En bra helg helt enkelt!



1 kommentar: