lördag 10 februari 2018

Äntligen - friskförklarad!

I onsdags träffade vi veterinären. Jag var mer nervös än när jag skulle till tandläkaren i måndags. Vi hade bestämt att träffas i ridhuset på Agersta, för att garanterat ha bra underlag. Så Villimey och jag promenerade dit, sedan fick jag springa med henne och även kort longering, följd av kläm på benet. Och beskedet var bättre än vad jag hade hoppats på - friskförklarad! Vi ska såklart fortsätta med successiv igångsättning, anpassad efter underlaget. Men vilken lättnad det blev, kändes som en stor sten lyftes bort. Hon fick även gå ut till stona med en gång, då hon ju hade gått bredvid dem hela tiden och haft kontakt på det sättet. Så vi promenerade hem och sedan upp till stona som var i skogen. Härligt att se hur hon ganska så snart stod med sin barndomskompis Toppa och de kliade varandra. Det är ju så ett hästliv ska se ut!



Idag "red" jag även för första gången. Dvs sadeln på och så ledde Katha oss två varv på ovalbanan. Eftersom vi inte ska vara på en volt än, så kan jag inte rida på lilla inhägnade ridbanan. Och för att börja med skulle det kännas bättre med lite staket runtomkring. Orkade inte palla mig till ridhuset, därför valde jag att be kompisen att gå med oss istället. Villimey skötte sig finfint och verkade glad och nöjd. Så nu är vi på gång, så himla glad!

Och efter att ha ridit båda hästar gick jag sedan hem med Bond genom skogen i hästhagarna. Både Little Anna och Villimey upptäckte mig och kom för att kolla läget. Och så följde de med sedan en bra bit, Villimey till och med hela vägen till staketet. Blir så glad när de vill vara med en!




2 kommentarer:

  1. Så underbart! Grattis till er alla!

    SvaraRadera
  2. Tack! Blir fortfarande så glad att se henne i hagen med de andra. Ja, du vet ju hur det är....

    SvaraRadera