söndag 20 maj 2018

Hinner inte med...

...Att skriva allt som händer hela tiden.

Med Annie har jag varit på kurs i EXCA/speedtrail, och det var jättekul. Vi var 8 stycken som var på banan samtidigt, inklusive en hingst. Och märkligt nog började hon inte tokbrunsta med en gång! Hon har fått en örtblanding som heter "Grumpy Mare" (kunde inte motstå att testa pga namnet) och det verkar funka bra, jag har inte märkt av hennes brunstcykel lika tydligt som i fjol. På kursen fick vi prova olika hinder, till exempel en bro, rida med en fana, skjuta med en vattenpistol, öppna en grind och mycket mer. Superroligt, och vi lär säkert återvända och prova igen, de utökar också med hinder allt eftersom. Kursen var på Working Horses nära Örsundsbro, inte alls längt att åka för oss.

Sedan var vi med på Hästival hos Säva Ridcenter, där vi tillsammans med Katha och Hulda hade en  töltuppvisning. Vi hade tränat på en liten kadrilj, och sedan var och en för sig. Det var en ganska svår miljö i ridhuset med publiken på en kortsida, och Annie blev lite spänd, men skötte sig bra.

Villimey verkar ta Annies roll i år och visar tydliga brunst-beteende. Hennes ridning kommer i gång, och sedan blir det uppehåll igen, sist pga en myggbekämpning då jag var borta en vecka och supertrött när jag kom tillbaka. Hon har kliat sig väldigt lite, men än så länge går stona i hagen där det inte finns skog och inte någon vajer till en mast.  Det är nämligen hennes favorit kli-ställe , och snart lär de gå över i denna hage. Då gäller det att ha koll.

Bond mår också bra, även han var trött efter bekämpningen och njuter av att ligga ute i gräset och slappa nu.
På Hästival

3 kommentarer:

  1. Å vad kul. Jag drömmer också om att åka till Working horses. Både jag och Juppe älskar kor, så vi skulle vilja prova på en sådan där kofösartisdag.

    SvaraRadera
  2. Gör det, ni kommer ha jättekul! Jag hoppas kunna åka till en EXCA/trail-tisdag, det har kommit några nya hinder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uj, nu måste jag läsa på lite. Hinder, det låter vansinnigt kul.

      Radera