fredag 6 juli 2018

Sommartider

Och så var det midsommar, lika plötsligt som varje år. Vännerna kom på besök för en vecka och vi hade det så bra. Hästarna hålls i gång lite lagom. Ridning ibland, och så en del löshoppning. Har visat sig att Villimey är en hopphäst och älskar att hoppa, hon tar i med full galopp ibland och verkar ha kul. Annie ser lite mera lagom på det, men hoppar hon med. Hon går utan skor nu, vi (hovslagaren och jag) bestämde att prova eftersom hon har så starka hovar och skulle kunna klara sig utan skydd i form av skor. Än så länge verkar det gå bra, hon går fram som vanligt och töltar på. Det blir i alla fall en extra koll när Villimey ska skos mitten av juli, så får vi höra hovslagaren bedömning.

Bond har haft en rejäl skov av artros och var blockhalt på höger framben för några veckor sedan. Det var troligen efter att vi har gått i stenblock-miljö och sedan några dagar senare lekte med hans älskade frisbee. Nu har han fått "raketbränsle" i form av Cartrophen-injektioner. Man börjar med fyra stycken med ca 1 vecka mellanrum. Det har som tur är funkat otroligt bra, Bond är pigg, glad och busig. Glad är han ju för det mesta. Men det syntes på honom att han var mycket påverkad av smärtan. Nu är han som före hältan, och jag är mer medveten om att se till att han inte busar för mycket eller tokrusar iväg. Vilket han ju gör ibland, men det visar ju också hans livsglädje. Jag är glad varje dag när jag ser hans glädje.


2 kommentarer:

  1. Ack ja. Det är ju aldrig kul när kompisar har ont. Tur att det där raketbränslet finns!

    SvaraRadera
  2. Raketbränsle är super, vilken energikick! :) Önskade ibland att jag hade hälften av min hunds energi, men redan då skulle man troligen var odräglig för kollegor och vänner....;) Nu är jag mest glad när han får sina spel :D

    SvaraRadera